Luchtige (ontbijt)pannenkoekjes met fruit

Luchtige (ontbijt)pannenkoekjes met fruit

Vandaag is het Nationale Pannenkoekendag en dit recept voor luchtige pannenkoekjes moeten jullie echt proberen!

Deze luchtige (ontbijt)pannenkoekjes zijn echt zo ontzettend lekker en simpel. Het geheim is om de eieren te splitsen en het opgeklopte eiwit voorzichtig door het beslag te mengen. Je bent ongeveer een half uurtje bezig met beslag maken en het bakken van de pannenkoekjes, maar dan heb je wel een heerlijk verwenontbijt, lunch of tussendoortje! En deze pannenkoekjes zijn ook nog eens goed voor de lijn, want er zitten geen ongezonde suikers of andere dikmakers in. Heerlijk om deze pannenkoekjes te serveren met een paar lepels kwark en wat fruit, bijvoorbeeld verse aardbeien

Wat heb je nodig? (voor 9 luchtige pannenkoekjes)

  • 3 eieren (biologisch of uitloop)
  • 125 gram bloem of 125 amandelmeel(koolhydraatarme versie)
  • 200 ml (karne)melk
  • 1 tl bakpoeder
  • snufje zout
  • fruit
  • 1 el agavesiroop, ahornsiroop of honing (en nog wat extra voor er over heen)

Hoe maak je het?

1. Splits de eieren. Klop het eiwit met een mixer een aantal minuten (in een vetvrije schaal) tot het stijf is.
2. Mix het eigeel met de bloem, karnemelk, bakpoeder, 1 el agavesiroop (of ahornsiroop of honing) en een snufje zout.
3. Spatel het eiwit door het beslag.
4. Verwarm in een koekenpan een klontje boter. Als de boter heet is schep je 3 kleine hoopjes beslag verspreid in de pan. Bak op een matig vuur aan beide kanten bruin.
5. Schep de pannenkoekjes uit de pan en ga door tot het beslag op is (ongeveer 9 pannenkoekjes).

Serveer de pannenkoekjes met fruit en als je het lekker vindt wat kwark en/of agavesiroop, ahornsiroop of honing.

0/5 (0 Reviews)

Vergelijkbare berichten

Hartige taart met prei, geitenkaas en walnoten

Hartige taart met prei, geitenkaas en walnoten

Vandaag een heerlijk recept voor hartige taart. Hartige taart is lekker en leuk om te maken. Je kunt makkelijk variëren door zelf de ingrediënten te kiezen die je lekker vindt. Het duurt alleen wat langer voor je het op tafel hebt staan, omdat het nog […]

Crunchy quinoa

Crunchy quinoa

Vandaag weer een lekker receptje om mee te ontbijten: crunchy quinoa. Quinoa is niet goedkoop, maar het zit vol met eiwitten en mineralen. Verder bevat quinoa vezels, vitamine B en E en ijzer. Een supergezonde toevoeging aan je ontbijt dus. Wat heb je nodig? 150 […]



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *